کد خبر : 34تاریخ ثبت : 1396/6/31 15:32:10

یک تراژدی تلخ در شهر چغادک در آغاز بازگشایی مدارس

چغادک نما :مسوولین آموزش و پرورش با تعطیلی مدرسه دولتی شهدا با بیش ازچهارصد دانش آموزکه نتیجه آن سردرگمی اولیا نسبت به فرزندان خودمی باشد چاره ای اندیشیده اند ؟ و مسولین پارلمانی شهر چه پیگیری های دراین مورد انجام داده یا می خواهند انجام دهند.

 

مسوولین آموزش و پرورش با تعطیلی مدرسه دولتی شهدا با بیش ازچهارصد دانش آموزکه نتیجه آن سردرگمی اولیا نسبت به فرزندان خودمی باشد چاره ای اندیشیده اند ؟ و مسولین پارلمانی شهر چه پیگیری های دراین مورد انجام داده یا می خواهند انجام دهند.

ماشالله

به گزارش چغادک صالحین ، ماشاالله جمالی فعال اجتماعی و مدیر مرکز آموزشی انتظار با توجه به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس یادداشتی با عنوان یک تراژدی تلخ در شهر چغادک درآغاز بازگشایی مدارس به قلم تحریر در آورده است . جمالی در این یادداشت  با اشاره به نوع نگاه دانش آموزان ونوع برخود والدین در این فصل موضوع را باز  و در پایان وضیعت مراکز آموزشی در شهر چغادک  را بصورت کلی بررسی نموده است .

مشروح یادداشت :
هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون (زمر ۹)
به نام یکتا که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد.بار دیگر فصل روشن مهر از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی هزاران دانش آموزی آغوش می گشایند.
دوران دبستان از نظر دست اندرکاران تعلیم و تربیت یکی از مهم ترین و اساسی ترین مرحله یادگیری وآموزشی کودکان است زیرا از یک طرف با آرامش و ثبات خانوادگی ،واژه های کودکانه ،آغوش گرم مادری و آزادی های کودکی و از طرف دیگر با آمادگی برای تربیت و آموزش پذیری در قالب برنامه های منظم و پذیرفتن قوانین اجتماعی و مقررات مدرسه روبه رو می باشد.به عبارتی می توان این دوره را دوران طلایی نامید .پس به راحتی و با سادگی نمی توان از کنار این دوره مهم گذشت و هرگونه سرمایه گذاری برای تربیت و آموزش در این مرحله که در حقیقت دانشگاه اصلی تربیت انسان می باشد ضروری است .مدرسه جای پیدا کردن دوستان خوب ،اموزش ،تحصیل ،آینده داشتن،ورزش و بازی کردن ،فضای مناسب مدرسه ای و…می باشد. حال اینکه براحتی مابزرگترها این حق را از کودکانمان در این شهرگرفته ایم
پیچیدن بوی ماه مهر برای ما چقدر هزینه دارد؟ چگونه می توانیم این هزینه را مدیریت کنیم و از میزان آن بکاهیم؟ هرچند مهر ماه برای ما یادآور خاطرات شیرین کودکی است، آیا این ماه برای پدر و مادرهایی چغادکی که کودکان خود را به مدرسه می‌فرستند، هم شیرین است؟ اکنون و در آستانه مهر، می‌خواهیم بدانیم فرآیند آماده کردن کودکمان برای رفتن به مدرسه، از نام‌نویسی تا تهیه لباس و لوازم التحریر وثبت نام آنان درمدارس در سال ۹۶ چقدر هزینه داشته است.
آری قصه ای تلخ در شهرماکه رنگ واقعیت به خود گرفته است .ماه مهر ماه بازگشایی مدارس در راه است . دانش آموزان با اشتیاق فراوان برای پایان این روزهای آخر تابستان و بازگشایی مدارس لحظه شماری می کنند اما متاسفانه دانش آموزان منطقه چغادک درسال جدید با یک تراژدی تلخ خاموش روبرو خواهند شد .
وگویا مسولین شهری نیز در این مورد در خواب عمیق فرورفته یا شاید از گرفتاریهای مردم خود در عرصه فرهنگی بی اعتنا یا بی اطلاع هستند. درست در چنین هنگامه زمانی سه سال پیش، طرح خصوصی‌سازی در اداره مدرسه سعدی و فعالیت در قالب غیرانتفاعی که قرار بود اجرا شود با فداکاری گروهی در آن سال اجرانشد هرچند که به سوژه تبلیغات بعضی از کاندیدای محترم در سالهای بعد منجرگردید . اما حال پس از دوسال ،تعطیلی مدرسه دولتی شهدابه دلیل نیاز به مقاوم سازی وسرازیرشدن دانش آموزان مدرسه در مدارس دولتی وغیردولتی تراژدی تلخی را برای اولیای دانش آموزان ودانش آموزان دبستانی رقم زده هست .که به اعتقاد نگارنده وبسیاری از اولیای دانش آموزان جشن مهرماه را به کام آینده سازان وکودکان تلخ می دارد.
مسوولین آموزش و پرورش با تعطیلی مدرسه دولتی شهدا با بیش ازچهارصد دانش آموزکه نتیجه آن سردرگمی اولیا نسبت به فرزندان خودمی باشد چاره ای اندیشیده اند ؟ ومسولین پارلمانی شهر چه پیگیری های دراین مورد انجام داده یا می خواهند انجام دهند.
افزایش یکباره مدارس غیر دولتی درشهر چغادک در مقطع ابتدایی درسال جاری چه توجیهی دارد وآیا این مدارس دارای حداقل استانداردهای لازم یک مدرسه حداقل روستای هستند .آیا واقعا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر ،مدرسه شهدا را غیر قابل مقاوم سازی دانسته وبه جای تعطیلی مدرسه امکان نوسازی و مقاوم سازی و توسعه و ترمیم مدرسه فوق برای مدتی کوتاه وگذرا تا،تامین بودجه وجود نداشت.واگروجود نداشت با جامعه خیرین مدرسه ساز،یا موسسات مدرسه ساز، بودجه مستقل برای ساخت فضای آموزشی فوق توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در نظر گرفته شده است .
به اعتقاد نگارنده آیا دراجرای این تصمیم چقدر به حقوق دانش آموزشهرمان ارزش قائل بوده ایم .حقوق دانش آموزدر نظام آموزش و پرورش کشور حقوقی است که یک فرد در حال آموزش و یا به سبب آموزش از آن بهره مند می شود. دانش آموز، فردی است که در محدوده ی سنی ۶ تا ۲۰ سال قرار دارد و مشغول تحصیل در یکی از مراکز آموزشی کشورمی باشد.
که دراین بخش چکیده کوتاه ازمهمترین مسائل حقوقی کودک در مدرسه و مواردی که متاسفانه با این تصمیم به حقوق کودک شهرمان اهمیت داده نشده است اشاره می گردد.حق بازی ، حق نشاط و شادی ،حق بهداشت وفضای بهداشت مدرسه ،حق داشتن وسایل و امکانات تحصیل ،حق امنیت روانی،…..به راستی آشنایی با حقوق کودک از این منظر که آنان در آینده نقش اصلی و اساسی را در جامعه به عهده خواهند داشت لازم و ضروریست. جامعه ی سالم و عدالت جو در گرو تربیت و آموزش صحیح کودکان خواهد بود. بنابراین در جهت احقاق حقوق کودکمان امیدواریم مسولین شهری واستانی،مهرماه شادی آفرینی را برای آنان خلق یا نوید دهند

اخبار مرتبط
    کلمات کلیدی
    ثبت دیدگاه